EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
Evde sağlık hizmeti, kişinin yaşadığı
ortamda, ailesinden ve sosyal çevresinden ayrılmadan ihtiyaç duyduğu
sağlık hizmetlerine ulaşması temeline
dayanır.
Evde Sağlık Hizmetleri;
a)
Hastaya konulmuş olan tanı ve planlanan tedavi çerçevesinde, bulunduğu ev
ortamında muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyon
hizmetlerinin verilmesini,
b)
İlacın reçete edilmesindeki özel düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla, uzun süreli
kullanımı sağlık raporu ile belgelendirilen ilaçların reçete edilmesini,
c)
Tıbbi cihaz ve malzeme kullanımına ilişkin raporların çıkarılmasına yardımcı
olunmasını,
ç)
Hastanın ve ailesinin, evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri görevler ile
hastalık ve bakım süreçleri hakkında bilgilendirilmesini,
d)
Hastaya, evde kullanması gereken tıbbi cihaz ve ekipmanlar konusunda, eğitim
ve danışmanlık gibi hizmetlerin verilmesini,
e)
Gerekli görülen hallerde hastanın ilgili sağlık kuruluşuna ve/veya sağlık
kuruluşundan evine naklini, kapsar.
İhtiyacı
olan hastalara muayene, tetkik, tahlil,tedavi, tıbbi bakım ve
rehabilitasyonlarının yapılması
kapsamında;
•
Birinci basamak hasta muayenesi
•
Tahlil ve tetkik
•
İM/İV tedaviler
•
Ağız ve
Diş rahatsızlıkları tedavisi
•
Nazogastrik ve Mesane sonda değişimi
•
Damar yolu değişimi
•
Yanık ve Yara pansumanları
•
Bez, mama, havalı yatak gibi raporların
çıkartılmasında ve ihtiyaç olunan tıbbi
cihazın temin edilmesine yardımcı olmak,
•
Sağlık raporu ile kullanılan ilaçlar/ bez/mama
reçete edilmesini sağlamak
•
Nakil işlemlerinde yardımcı olmak
Evde sağlık hizmetleri; birim sorumlu tabibi/diş
tabibi ya da AHB tarafından, gerektiği hallerde müdavi tabip ya da ilgili uzman
tabipler ile istişare edilerek hazırlanan ve koordinasyon merkezi sorumlusu
tarafından uygun görülerek onaylanan çalışma ve iş planına göre yürütülür.
Vakanın durumuna göre günlük, haftalık veya aylık
dilimler halinde önceden hazırlanan, ziyaret günü hasta ve/veya aile
bireylerine önceden bildirilir. Ziyaret saati ve tarihi; kalınan süre; yapılan
tıbbi girişim ve işlemler; kullanılan ilaç, araç-gereç, tıbbi cihaz ve sarf
malzemeleri kayıt altına alınır. Hizmet verilen kişinin durumu ve ziyaretin
seyri raporlanır.
Koordinasyon merkezi tarafından yapılan görüşmelerin
kayıt altına alınması ve veri güvenliğinin sağlanması zorunludur.
Evde sağlık hizmeti mesai saatleri içerisinde ve
randevu sistemiyle sunulur.